Wednesday, May 13, 2009

Kalau Melayu Beragama Hindu....The Series... Intro....

Aku Mat Kalau bukan Mat Kilau atau cucu Mat Kilau. Aku suka sebut Kalau.. Kalau..

Kalau..Kalau.. adalah perkataan yang aku suka sebut. Bukan aku sorang saja, boleh kata semua orang yang panjang angan-angan tentu selalu sebut Kalau..Kalau..

Aku selalu terfikir kalau Parameswara Raja Melaka atau kalau Raja di Pasai tidak masuk Islam beberapa abad lalu aku rasa sekarang ni semua orang Melayu adalah beragama Hindu. Memang agama asal orang Melayupun.

Kalau orang Melayu beragama Hindu tentu Perlembagaan Malaysia menetapkan agama persekutuan adalah Agama Hindu. Kalau begitu definisi dalam Perlembagaan, orang Melayu mesti beragama Hindu. Kalau bukan Hindu... bukan Melayu.

Kalau orang Melayu beragama Hindu, maka orang keturunan India yang beragama Hindu yang dibawa British ke Tanah Melayu tentunya akan terserap ke dalam masyarakat Melayu... menjadi Melayu.

Kalau tidak percaya lihat andaian ini.... Sebenarnya sekarang orang Melayu beragama Islam, tapi orang keturunan India yang beragama Islam kebanyakannya dah jadi Melayu. Contoh Mahathir, Zamree Kadeer, Nur Mohd Yaacob dll. Untung orang India Muslim kalau Melayu beragama Islam.

Kalau orang Melayu beragama Hindu, Tun Sambanthan, Samy Velu, Kulasegaran, malah Sivakumar Speaker Original DUN Perak juga Melayu. Untung pulak orang India Hindu kalau orang Melayu beragama Hindu.

Kalau begitu pusing macamanapun orang India untung dapat kemudahan sebagai orang Melayu.

Kalau orang Melayu beragama Hindu, Raja-raja Melayu akan jadi Ketua Agama Hindu di negeri mereka. Penasihat agama pada Raja-raja bukan Mufti, mungkin dipanggil Guruji. Tiada Imam Besar Masjid Negara, tapi Sami Besar Kovil Negara. Dalam Rukunegara, 'Kepercayaan Kepada Tuhan' jadi 'Kepercayaan Kepada Dewata'.

Kalau orang Melayu beragama Hindu, ahli UMNO adalah orang Hindu yang sekular. UMNO tetap wujud dan serupa perjuagannya. Mungkin orang Cina dan orang Islam pulak jadi bahan politik mereka. Tapi mungkin PAS akan wujud sebagai Parti Hindu SeMalaysia. Oleh sebab tak guna tulisan jawi masa penubuhannya, tak taulah apa singkatan Parti Hindu SeMalaysia. Mungkin dieja singkatan mengikut bahasa sanskrit dan kalau dialih ke huruf roman jadi PAS juga. Perjuangan PAS adalah menegakkan Negara Hindu.

Kalau Mufti Harussani atau orang UMNO ataupun orang PAS baca blog ini mungkin mereka ingat aku mengkafirkan orang Melayu. Bukan.. bukan.. Bukan niat aku. Sumpah... Wallah. Aku cuma berkalau. Untuk fikir-fikir.....

Kalau kita fikirkan.... macam-macam timbul. Kalau..Kalau.. ini baru The Intro. Baru Pilot Episode. Kalau.. Kalau.. akan bersambung dalam masa terdekat kalau tak ada hal lain.
Jumpa lagi KALAU panjang umur Insyaallah...



2 comments:

  1. bontot lu lah mat kalau..

    ReplyDelete
  2. Aku ingat siapalah 'Mat Kalau' ni, manusia merapu rupanya. Punyalah melalut kau ni Mat. Banyak kerja lain yang berfaedah. Semakin dibiarkan semakin mengarut pulak Mat Kalau ni. Ish! betul ke dia ni Melayu! Aku setuju sangat kalau dia ni kita panggil Mat Bontot. Jangan marah, aku pun berkalau-kalau juga ...

    ReplyDelete